Saturday 23 February 2013

Saat Kejatuhan

 Assalamu Alaikum Warahmathullahi Wabarakathuh :)

الحمد لله  terang sungguh UTM arini setelah berhari-hari hujan sejuk umpama dok obesi huhuuu الحمد لله  genap seminggu aku sebagai belogger yang tak bape nak belog sangat. hihi ^.^

hmm.  Sepanjang seminggu ni macam-macam dah jadi. actually, aku baru je baik demam. الحمد لله sebab da elok sikit hari niii. Subhanallah... tak penah kot aku demam terok gini. empat hari. lama kotttt. lamalaa bagi orang yang jarang demam macam aku nii. u_u *ehh chop choppp.. jarang ke?? jarang la sangattttt.

gembira sangat sebab dah tak terok macam dua hari lepas.  \(^,^)/

     btw, terima kasih sangat-sangat kat Hanis Najwa a.k.a my classmate and coursemate. (terasa nak mention tapi ragu-ragu takot dia tak selesa pulak. heee ) thanx mokk sebab jage aku masa saket terok aritu.

 kalau tengok condition aku ritu hmmmm da macam udang dalam microwave kottt. merah muka macam pakai blusher sokmo. kat muka je. satu muka merah padam. dengan mata berair-air macam orang menangis. dengan hingus yang tetibe muncul aleh-alehhh je meleleh sekali dengan air mata. suhu badan kejap naik kejap turun tak menentu da macam kena bencana alam je. *ehehek selekeh nyeee lahai aku aritu. 

bak kata Tiara, "kenapa kau? da macam zombi". zombi pon booooleh lah Tiara. ahai nak wat guane dah kesejukan melampau sampai jalan pon macam zombi. -,-

tak mintak ponnn nak demam macam niii huwaaaaa T.T  tak memasal aku dok melepek atas tilam 24hours dengan harapan ada orang datang tanya pasal aku.

 الحمد لله, doa aku termakbul sebab Hanis datang mai anta buah yang aku pesan dek kerana takde selera langsung nak makan plus tak taw apa yang patot aku makan and apa yang aku nak makan. 

part yang paling menyentuh hati sekali bila Hanis datang bawak gayung dengan tuala kecik tok tuam kepala aku. ehh japp. bukan kepala je. tangan kaki dll. dengan mata yang sedia kala berair ni tak semena-mena *amboi skema pulak la kannnn. ^..^ aku menangis. 

seronok jugak jadi orang sakit ni. seronok laaa kalau ada orang yg sudi jagee. bole request apa-apa jee. nak demand-demand pon bolehhh. hehe.

huuuuuuu terharu sangat sebab ada orang prihatin kat aku. buat aku teringat dekat rumet-rumet KMNS dulu. 


Hanis tanya : "hang nangis ke?"
Aku jawab : "er, tak lahh. mata aku kan panas berair-air dari tadi."
*haa eloklahhh. da saket-saket pon nak menipu lagi. diingatkan kepada para pembaca. SILA JANGAN TIRU AKSI INI. tak baik taw ^_~ hee.

dan yang paling tak patotnya dah hari ke-empat dah nak baik baru nak pi klinik. heee. tu pon sebab kena warning ngan abah sebab tak jumpa doktor risaw takot-takot bukan demam biase. HAMEKAW kena sekolahkan dengan abah. :P

sekali pegi klinik haa AMEKAW ubat berpapan-papan. 


ohh crap. dok cerita-cerita pasal ubat baru teringat GELUSIL tak makan lagi. (ubat terbaru bg aku sebab baru pestime makan nih. muehehe.) *lelaju amek dan kunyah-kunyah macam chewing gum. brrr :3 'enak banget', berangin tapi tapiiiii. muke berkerut-kerut nak menghabiskan sebijik ubat. lagi sedap PAPASE kotttt macam gula-gula betul. gase nak makannn je even tak de bengkak-bengkak. hehek. >.<

punca aku demam bagai : dokter kate aku kurang minum air. perot salu sakit sebab banyak asid sebab tak jaga makan. 

heee. memang pon. makan ekot suka hatiii je. korang-korang, banyakkan lah minum air. air masak ye bukan air manis bergula tuuuu. salu-salu lah makan ekot time. jangan jadi macam aku nih sudah tersodok baru nak terngadah. *suke ati aku je kann rosakkan peribahasa melayu nih. ^^y

apa-apa pon walau kita sakit, ada masalah or whatever dugaan yang datang menimpa,sakit terok sampai tak boleh nak bangun janganlah sampai kita lupa tok doa and mohon pada Dia sebab hanya Dia yang mampu tunaikan hasrat kita. ada hikmah disebalik setiap kejadian.

When problems are so big and your strength is no longer enough to carry them, don't give up!Because, Where your strength ends,The Grace of ALLAH begins!!!

Thanks for reading. :D

ehh sebelum tu nih nak promot sat. 



next entry aku akan kongsi satu hari masa hari ni. insyaAllah :))

p/s : gerai tuu aku tak sure. gasenye dah tak available lagi.

sekiannnnnnnn :D kaki oden dah kobas dah ni. ngeeee :P


No comments:

Post a Comment