Saturday 16 February 2013

mukadimah

17 Februari 2013 bersamaan 6 Rabiul Akhir 1434H.
 بسم الله الرحمن الرحيم


syukur Alhamdulillah aku berjaya create post yg pertama. wahhhhhh :O 

OK!

actually aku tak taw nk post ap sekarang sebab kepenatan yg melampau hari ni. niat nak menge'post' content pegi ceramah hari ni terbantut sbb mata aku lebih tertarik kt katil yg empuk tuh.

after bangun dari tidoq aku teros menaip. ambboihhhh sejuknya lah kan UTM nih. >.<

macam mane aku bole tergerak nak buat blog ni haa??

hmmm, ni sume gara-gara peristiwa yg jd pagi tadi dan peristiwa-peristiwa yg menimpa aku sebelum-sebelum nihh plus kalau aku asek post kat twitter or fb kemungkinan besar aku akan di bash (betul ke aku eja ni?) oleh follower-follower aku. *sambil garu-garu pipi kanan. tetibe ---> AAAAAAAAAAAAA! gupenye aku dah tergaru part yg ada jerawat yg baru nak masak ranum. hah AMEKAW JAJAN. sakit gileee woiiii >.<"

okay, back to our business. *usha keluar tingkap jap. eh, sudden ternampak kawan/'kawan yg  nak anggap kawan masa baru kawan'. haha mengarut dah. hmm rutin harian dia tetap sama dari hari first aku kenal dia dulu. DULU??

ha laaahhh aku dah tak contact montact dahh ngan dia after dia buat aku rasa aku ni macam bitch. what the heckkk! 


ehhh, wait waittttt. aku tak salahkan dia. benda nak jadi. "kun fayakun (kalau Allah kata jadi, maka jadilah ia)". Allahu akbar, Allah nak tunjuk kat aku sebelum aku 'terjatuh'. lagipun kan kita cuma manusia biasa. mampu merancang. but Allah yg tentukan.

 Humans make plans, but Allah grants them.
aku redha apa yg jadi............

eh, aku ni da lai tajuk. hahahahaha. :D

okayy okayyyy. balik cerita pagi tadi. kali ni betul-betul punya. heeeee. *peace ^^y

 otw nak ke Kompleks Ikram Negeri Johor sambil didendangkan dengan lagu Maher Zain *xtaw pulak tajuk dia apa. di dalam sebuah kereta anak Dr. Azizah (perlu ke aku mention. hehe) tetibe satu ketenangan datang menerpa. tak semena-mena aku senyum sorang-sorang. sambil hati berlagu riang aku soal diri aku sendiri.

 "kenapa mesti aku nak bersedih dengan apa yg aku tak dapat miliki, sedangkan banyak lagi nikmat yang Allah bagi yg xde nilai yg setanding. kenapa aku tak bersyukur? kenapa aku nak merintih menangis pada benda yg belum tentu lagi jadi milik aku. sekarang aku sedar yg selama ni apa yg ada ni dah cukup bagi aku.... Aku bersyukur sangat-sangat sebab Allah dah bukak mata hati aku. tapi aku tak pena menyesal dgn segala apa yg jadi sebab aku caye ada hikmah disebalik sume tu. "


Allah’s planning is better than your own, so let Him see from you a determined patience, & you'll soon see from Him what will give you joy

ok lah.
rsenye tu je mukadimah tok blog aku yg baru di'create' nihh. hihi XD

ni first time aku ber-blogging tak penah dalam seumur hidup aku sebelum ni. heeee.

maaplah penulisan agak tak memuaskan.

sekiannnnnnnnnnn... XD

4 comments: